ایده‌ های کسب و کار اینترنتی در ایران و کاملا قابل پیاده سازی

حتما بخوانید:

ایده‌ های کسب و کار اینترنتی اجرا نشده در ایران

اگر به فکر راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی هستید، خوب است، به دنبال ایده‌های نابی باشید که در ایران هنوز پیاده سازی نشده اند. ما در این مقاله شما را با ایده‌ های کسب و کار اینترنتی اجرا نشده در ایران آشنا می‌کنیم. ناب بودن ایده‌ها باعث می‌شود چشم انداز کاری شما امیدوارانه‌تر باشد. ایده‌های زیر یا کاملا نو بوده یا ایده‌هایی هستند که به خوبی در ایران پیاده سازی نشده‌اند و شما می‌توانید با پیاده سازی این کسب و کار اینترنتی در منزل به درآمد برسید.

 

1.سایت خشکشویی لباس

شما با یک هزینه کم می‌توانید ایده خوب راه اندازی سایت خشکشویی را عملی کنید. مخصوصا در شهر‌های شلوغ که مردم زمان کافی برای انجام کار‌های خانه نداشته و ترجیح می‌دهند در این ترافیک وقت خود را برای رفتن به خشکشویی تلف نکنند، راه اندازی سایت خشکشویی بسیار مورد استقبال قرار خواهد گرفت. برای این کار شما باید با خشکشویی‌های سطح شهر قرارداد بسته تا کاربران سایت بتوانند لباس‌های خود را به خشکشویی نزدیک محل زندگی‌اشان ارسال کنند و شما با پورسانتی که دریافت می‌کنید کسب و کار خود را گسترش داده و بهبود ببخشید.

 

2.فروش و کرایه لباس عروس 

انتخاب لباس عروس یکی از مهمترین دغدغه‌های دخترانی است که مراسم ازدواجشان نزدیک است. یک سایت حرفه‌ای که بتواند نمونه‌های متنوع لباس عروس با قیمت‌های آن‌ها را به نمایش گذاشته تا افراد بتوانند به خوبی آن‌ها را مقایسه کنند، بسیار مورد استقبال قرار خواهد گرفت. شما می‌توانید با مزون‌های مختلف در سطح شهر قرارداد بسته و نمونه کار‌های آن‌ها را در سایت خود به نمایش بگذارید. در کنار آن می‌توانید توضیحات مرتبط با لباس مناسب برای اشخاص با ویژگی‌های فیزیکی مختلف و تم‌های متفاوت مراسم را نیز ارائه کرده تا مشتریان بتوانند راحتتر انتخاب کنند. نکته مهم برای پیشرفت در این کار، توانایی بازاریابی و ارتباط برقرار کردن با مزون‌های لباس عروس است.

 

3.سایت سوپرایز

این روز‌ها جشن‌های سوپرایز یا ارسال هدایایی غافلگیر کننده بیشتر از قبل مد شده است. مردم دوست دارند به مناسبت‌های مختلف عزیزان خود را غافلگیر کنند، اما خیلی‌ها نمی‌دانند چطور این کار را انجام دهند یا فرصت کافی برا‌ی اجرای برنامه‌های خود را ندارند، پس یک سایت سوپرایز و برنامه ریزی بسیار کاربردی خواهد بود. شما باید یک سایت قوی طراحی کنید که بتواند گزینه‌های کاملی از انتخاب و ارسال هدیه‌های متنوع تا برنامه ریزی‌های خاص برای سنین مختلف را پوشش دهد.

 

4.ایده فروشگاه و هایپر مارکت اینترنتی

امروزه مردم ترجیح می‌دهند که خرید‌های خود را اینترنتی انجام دهند، اگر شما یک هایپرمارکت اینترنتی راه اندازی کنید و مایحتاج روزانه مردم را تامین کنید، سود بسیاری کسب خواهید کرد در عین اینکه به مشتریان کمک می‌کنید در وقت خود صرفه جویی کنند و مجبور نشوند در این ترافیک برای خرید از خانه خارج شوند. شما برای اجرا کردن این ایده فروشگاه اینترنتی نیاز به یک اپلیکیشن و سایت قوی و تیم کامل برای اداره کردن سوپر مارکت و پیک‌های مطمئن برای ارسال کالا‌ها دارید.

 

5.سایت مقایسه کالا و خدمات

وجود یک سایت که افراد بتوانند پیش از تصمیم گیری برای خرید کالا‌ها و استفاده از خدمات مختلف، آنها را با هم مقایسه کنند، بسیار جذاب خواهد بود. نکته‌ای که هنگام راه اندازی چنین سایتی باید در نظر بگیرید، سئوی سایت و حفظ اعتماد مخاطبان آن است. برای این کار باید کاربران سایت بتوانند نظرات مثبت و منفی خود را ثبت کرده و با هم در زمینه خرید محصولات مشورت کنند.

 

6.وب سایت نمایش و فروش عکس

این روز‌ها و با رونق گرفتن شبکه‌های اجتماعی عکاسی بیش از گذشته مورد توجه و علاقه افراد قرار گرفته است. یک سایت فروش عکس می‌تواند مکانی باشد تا عکاسان حرفه‌ای و آماتور آثار خود را برای نمایش و فروش ارائه دهند. در فروشگاه اینترنتی شما این عکس‌ها دسته بندی شده و به علاقه‌مندان فروخته می‌شود. حتی می‌توانید خودتان عکاسی کرده و عکس‌هایتان را به فروش برسانید. برای آشنایی با چنین سایت‌هایی می‌توانید سری به سایت شاتر استوک بزنید و با ایده فروشگاه اینترنتی عکس بیشتر آشنا شوید. 

 

7.راه اندازی سایت آموزش استارتاپ‌ها

وقتی عده‌ای می‌خواهند وارد تجارت الکترونیک شوند برای موفق شدن لازم است تا قدم‌های خود را محکم بردارند. چرا که انجام چنین فعالیت‌هایی بدون تخصص و اطلاعات لازم به شکست منجر خواهد شد. راه اندازی سایت‌های آموزشی در این زمینه که موضوعات مهم را به افراد آموزش دهد، کاربردی و مفید خواهد بود. نکته‌ای که باید در این زمینه به آن توجه کنید این است که برای راه اندازی چنین سایتی خود شما باید مطالعات کافی در این زمینه داشته باشید تا بتوانید آموزش‌های جامع داده و به سوالات کاربران پاسخ دهید. شما می‌توانید یک سری دوره‌های آموزشی آنلاین به فروش برسانید. همچنین می‌توانید کمک کنید تا افراد یک استارتاپ راه اندازی کنند و یا در این زمینه به آن‌ها مشاوره دهید.

 

8.سایت فروش صنایع دستی

افراد هنرمندی هستند که در خانه صنایع دستی زیبا و خاصی تولید می‌کنند، ولی فروشگاهی برای ارائه آن‌ها ندارند. شما می‌توانید با راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی برای فروش این صنایع دستی یک کسب و کار اینترنتی خوش آتیه راه اندازی کرده و پل ارتباطی باشید بین تولید کنندگان و مشتریان هنر‌های دستی. چه بهتر که خودتان نیز بتوانید آثار هنری و صنایع دستی تولید کرده و با این کسب و کار اینترنتی در منزل آنها را آنلاین بفروشید. لازم است شما بر روی تبلیغات و سئو سایت خود کار کنید تا بتوانید سایت خود را به تولیدکنندگان و خریداران معرفی کنید.

 

9.فروش محصولات ثابت به افراد ثابت

یکی دیگر از ایده‌ های کسب و کار اینترنتی اجرا نشده در ایران ایده فروشگاه اینترنتی محصولات ثابت است. خیلی از مردم یک سری از اجناس ثابت را در فاصله‌های زمانی مشخص خریداری می‌کنند برای مثال محصولات بهداشتی. شرکتی که بتواند به این افراد، محصولات و خدمات ثابتی را ارائه کند، می‌تواند یک کسب و کار اینترنتی با ایده‌ای نو راه بیاندازد. شما می‌توانید یک سایت در این زمینه طراحی کرده و شروع کنید چنین خدماتی را در منطقه خاصی ارائه دهید و کم کم حوزه جغرافیایی فعالیت خود را گسترش دهید. برای کسب سود از این راه نیاز به تلاش و صبر بیشتری دارید، اما به نتیجه خوبی خواهید رسید

 

 

10.سایت اجاره اتومبیل

شما می‌توانید با کمی فراست و هوشمندی بدون سرمایه زیاد با راه انداختن یا سایت اجاره ماشین سود خوبی کسب کنید. افرادی هستند که اتومبیلشان بیشتر روز‌های هفته بی استفاده در پارکینگ خانه است و از طرف دیگر کسانی هستند که تنها مدت کوتاهی به خودرو احتیاج دارند، این دو گروه از افراد می‌توانند از طریق سایت شما با هم مرتبط شوند. می‌توانید کار خود را از یک منطقه کوچک شروع کرده و کم کم آن را گسترش دهید. شما ماشین‌های افرادی که تمایل دارند خودروی خود را کرایه دهند را به متقاضیان، کرایه می‌دهید و پورسانت دریافت می‌کنید.

 

11.سایت برای کودکان 

وب فارسی خیلی کم به مخاطبان کم سن و سال خود پرداخته است. ایجاد یک سایت برای کودکان و در مورد کودکان، از نیاز‌های جامعه است. شما اگر بتوانید یک تیم متخصص و فعال در مورد کودکان را گرد هم آورید، گزینه‌های بسیاری برای کسب و کار اینترنتی پیش رویتان است از معرفی مراکز مشاوره و ارائه مطالب آموزشی گرفته تا فروش آنلاین اسباب بازی، کتاب کودکان و.... در این میان داشتن خلاقیت و اطلاعات در مورد کودکان بسیار مهم است.

 

12.فروشگاه اینترنتی گل و گیاه

گل و گیاه در زندگی مردم کاربرد های متفاوتی دارد، از تزئین مراسمات گرفته تا هدیه در مناسبت های خاص. همین امر می تواند یک دلیل خوب برای ایجاد فروشگاه اینترنتی گل باشد. علاوه براین افرادی که در خارج از کشور زندگی می کنند یکی از مشتری های ثابت اینگونه فروشگاه ها میشوند. بنابراین شما می توانید با ایجاد یک وب سایت فروشگاهی و سپس بازاریابی با گل فروش های معتبر سطح کشور، یک کسب و کار آنلاین پرسود، کم رقیب و نو را ایجاد کنید.