مجله آموزشی یکتا

مجله آموزشی یکتا مجموعه عظیمی از رویداد ها و آموزش های علمی و عملی کشور در فالب یک مجله

۱۰ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

شـایستگان حکـمت

از وصایاى امام کاظم علیه السلام به هشام: «حکمت» را به نادانان ندهید،که به حکمت ظلم کرده اید و آن را از اهلش دریغ نکنید، که به آنان ستم کرده اید.

عَنِ الکاظِم علیه السلام: لاتَمْنَحُوا الْجُهّالَ الحِکْمَةَ فَتَظْلِمُوها، وَلاتَمْنـَعـُوها اَهْـلَها فَتَـظْلِمُوهُمْ. [بحارالانوار، ج 75، ص 303.]

 

برای اطلاعات بیشتر : کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ادمین سایت

آبـادى-دل

امام موسى بن جعفر علیه السلام فرمود: زراعت، در زمین هموار مى روید، نه در سنگلاخ؛ حکمت هم در دل متواضع، آباد مى شود، نه در دل متکبّر و گردنکش.

قالَ الکاظِم علیه السلام: اِنَّ الزَّرْعَ یَنْبُتُ فِى السَّهْلِ وَلایَنْبُتُ فِى الصَّفا، فَکَذلِکَ الْحِکْمَةُ تَعْمُرُ فِى الْقَلْبِ الْمُتَواضِعِ وَلاتَعْمُرُ فِى الْقَلْبِ الْمُتَکَبِّرِ الْجَبّارِ. [بحارالانوار، ج 75 ص 312.]

 

برای اطلاعات بیشتر : کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ادمین سایت

ایده کسب و کار اینترنتی پولساز

چندین ایده کسب و کار اینترنتی پولساز:

تکنولوژی غالبا مقصر نابودی کسب و کارهای سنتی و شغل های مربوط به آن است. اما حالا تکنولوژی های جدید، هزاران شغل نو و فرصت های کسب و کار ایجاد کرده اند که توسط هر کسی قابل انجام است. شروع یک کسب و کار آنلاین، راحت تر از چیزی است که به نظر می آید. شما می توانید در خانه خودتان و صرفاً با داشتن یک کامپیوتر و اتصال به اینترنت، ایده کسب و کار اینترنتی را عملی کنید. این امر بدون اینکه برای شروع نیازی به سرمایه گذاری با حجم بالا داشته باشید، امکان پذیر است.

 

۱. یک وبلاگ بسازید و از طریق آن پول در بیاورید

۲. کسب درآمد از طریق نمایندگی فروش

3. ایده کسب و کار اینترنتی فروش خدمات آموزشی تخصصی (Information marketing)

4. یک فروشگاه اینترنتی بسازید

5. کسب درآمد از طریق بازاریابی شبکه ای آنلاین

۶. ایجاد یک وبسایت برای همکاری در فروش

۷. راه اندازی کسب و کار اینترنتی با ایجاد وبسایت کاریابی

 ۸. بازاریابی خدمات خرده کاری

9. بهینه سازی سئو، یک ایده کسب و کار اینترنتی برای افراد باهوش!

10. یک ایده کسب و کار اینترنتی خوشمزه: وبلاگ آشپزی یا ارائه دستور پخت غذا!

11. توسعه دهنده وردپرس شوید و آنلاین درآمد کسب کنید!

۱۲. خدمات طراحی گرافیک آنلاین

۱۳. راه اندازی وبسایت مد و فشن؛ ایده کسب و کار اینترنتی شیک!

۱۴. بازاریابی محتوا، ایده کسب و کار اینترنتی کسانی که خوب انشاء می نویسند!

۱۵. بشین، کلیک کن، پول دربیار! ایده کسب و کار اینترنتی تبلیغات کلیکی

۱۶. با تولید پادکست های صوتی؛ رادیو خودتان را داشته باشید!

۱۷. ساختن وب سایت های اشتراک تجربه، ایده کسب و کار اینترنتی با تجربه ها!

18. خرید و فروش دامنه سایت های اینترنتی

۱۹. ایده کسب و کار اینترنتی خرید و فروش وبسایت

۲۰. مزایده کالا در اینترنت؛ ایده کسب و کار اینترنتی پر هیجان!

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ادمین سایت

چهار جمله از چهار کودک که در تاریخ بشر به خط سیاه حک شده است

چهار جمله از چهار کودک که در تاریخ بشر به خط سیاه حک شده است
مطالعه:یک دقیقه

 

💎چهار جمله از چهار کودک که در تاریخ بشر به خط سیاه حک شده است 😔

💔یک: دختر سوری بود که در وقت جان

 کندن یعنی آخرین مرحله زندگیش گفت:

 همه چیز را به خداوند خواهم گفت...

 

💔دوم: دختر معصومی که از وحشت

 جنگ سوریه از صحنه جنگ فرار 

میکرد خطاب به خبرنگاری که 

می خواست ازش فیلم بگیرد در 

حالت گریه و زاری گفت: 

عموبه خاطر خدا عکسم را نگیر

چون بی حجابم

 

💔سوم: دختری کوچکی بود که از گرسنگی 

چنین گفت: ای خدا چیزی نمانده از

 گرسنگی بمیرم... نانِ خوردن نداریم

 مرا به بهشت ات ببر که در آنجا نان بخورم

 

💔چهارم: دختر افغانی بود که در انفجار 

دستش زخمی شده بود... دکتر درحال 

آمادگی برای عمل جراحی بود تا 

دستش را قطع کند دخترک گفت: 

آقای دکتر آستینم را پاره نکن جز

 این لباس دیگر ندارم...

 

💔این نتیجه تمام جنگهاست،

چه ببری چه ببازی...

 

برای اطلاعات بیشتر : کلیک کنید

 

 

 

 
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ادمین سایت

تفکر کارآفرینان موفق

شیوه تفکر کارآفرینان موفق

کارآفرین‌‏های موفق، متفاوت فکر می‏‌کنند. نحوه برخورد آن‏ها با مشکلات، ترس‏‌ها و شکست‏‌ها متفاوت با افراد معمولی است. کارآفرین موفق می‏‌داند که جمله “غیرممکن است” فقط یک طرز تفکر است.
یک کارآفرین موفق، خوش‏بین، مشتاق برای رسیدن به هدف و خواهان تغییر شرایط است.
در ادامه این مقاله، ۲۱ شیوه متفاوت از تفکر کارآفرینان موفق که نسبت به افراد معمولی درباره زندگی، شکست و موفقیت دارند را ذکر می‏‌کنیم.

تفکر کارآفرینان موفق

مطمئنا تفکر کارآفرینان موفق با سایر افراد فرق می‌کنند زیرا آن‌ها با وجود موانع به پیروزی رسیده‌اند و نتیجه مطلوب را گرفته‌اند. پس ارزش دارد توصیه‌ها و تفکرات آن‌ها را مطالعه کنیم.

1- شکست تنها شکست است؛ اگر باور داشته باشید

آیا کسی کارآفرین موفقی می‌شناسد که شکست را تجربه نکرده باشد؟

برای مثال Jeff Bezos، موسس و مدیرعامل آمازون یک کارآفرین موفق است. اما آمازون همیشه مانند الان، موفقیت‏‌های بزرگ نداشته است. تا آنجا که ما اطلاع داریم، در گذشته آمازون اشتباهات و تجربیاتی داشت. برای مثال Amazon Auctions, Amazon zShops و Fire phone. اما جف اجازه نداد که این شکست‌ها او را از هدفش دور کنند. او درباره پروژه‌‏های شکست خورده‌‏اش در کنفرانس سال ۲۰۱۴ گفت:

“من در آمازون بیلیون‏ها دلار ضرر کردم… دقیقا بیلیون‏ها دلار. اما ماندن در شکست مثل عصب‏‌کشی دندان بدون بی‌‏حسی است.”

حتی اگر از دیگر صاحبان کسب و کارهای بزرگ اینترنتی هم سوال کنید، به شما خواهند گفت که آن‏ها هم قبل از موفقیت، شکست خورده‌‏اند. هیچ کارآفرینان موفق تا قبل از اینکه بر ترس خود از شکست غلبه نکرده باشند، به موفقیت‌‏های بزرگ نرسیده‌اند .

مسیر کارآفرینی، پیچ و تاب‏‌های زیادی دارد. گاهی با موفقیت و سود و گاهی با شکست و ضرر همراه است. شکست‏‌ها شما را تعریف نمی‏کنند، نحوه برخورد شما با این مشکلات و شرایط است که شما را تعریف می‌کند. یک کارآفرین موفق ترس را برده خود کرده است نه رئیس خود.

“اگر شما تا الان شکست نخورده‌‏اید، به این معنی است که تا کنون کار خلاقانه و جدیدی انجام نداده‌اید.”

2- معنی که به اتفاقات می‏‌دهید، نگرش و پاسخ شما را تعیین می‏‌کند

تفسیر شما از اتفاقات، در واقع همان چیزی است که اتفاق افتاده است. کارآفرینان موفق هیچ وقت تسلیم نمی‏‌شوند. منظور من این است که اگر بعضی چیزها کار نمی‏‌کنند، باید بررسی کنید که نقطه شروع مجدد کجاست؟

هیچ کارآفرینی تمام تصمیم‏‌هایش درست نیست! حتی بهترین آن‌‏ها نیز گاهی کارمندهای نامناسب استخدام می‏‌کنند یا قضاوت‏‌های اشتباه دارند. مثل Jeff Bezos. بسیاری از مردم، شرایط فعلی‏‌شان را رها نمی‏‌کنند. حتی زمانی که کاملاً مشخص است که این شرایط نتیجه‏‌ای نمی‏‌دهد. آن‏ها فقط به زمان و پولی که روی آن کار سرمایه‌‏گذاری کرده‏‌اند، فکر می‌کنند. در حالی که تصور کنید، گاهی اوقات هزینه زمانی و پول بیشتری با ماندن در همان شرایط اتلاف خواهد شد.

طبق گفته‌‏های بالا کارآفرین‏‌های موفق قضاوت‏‌های مهمی در کسب و کارشان انجام می‏‌دهند و می‏‌دانند که گاهی، بعضی چیزها را باید رها و به جلو حرکت کرد.

“این دیوانگیست که کارهای یکسان را بارها و بارها انجام دهیم و انتظار نتیجه متفاوتی را داشته باشیم.” (آلبرت انیشتین)

البته به این معنی نیست که شما باید به آسانی شرایط را رها کنید و تسلیم شوید. باید همیشه تمام جوانب و نتایج ممکن را بررسی کنید و همچنین همیشه در حال یادگیری و کار کردن روی ذهن خودتان باشید. چندین سال پیش، یکی از مربیان به من گفت که همیشه به ذهن خود اجازه می‏‌دهد که درباره هر موضوعی، اطلاعات جدیدی کسب کند.
به نظر من این طرز فکر، استراتژی خوبی برای زندگی است. پس اگر تاکنون چیزهای جدیدی یاد گرفته و یا رشد کرده‏‌اید، مطمئن باشید هیچ زمانی را تلف نکرده‌اید.

3- کارآفرین‌‏های موفق مسئولیت کارهایی که انجام می‌دهند را بر عهده می‌گیرند

افراد موفق هیچ وقت دیگران را سرزنش نمی‏‌کنند و همیشه مسئولیت نتایج کارهای خود را برعهده می‏‌گیرند. اما یک بازنده همیشه دیگران را مسئول شکست‏‌هایش می‌داند. زانتاماتا خالق سری کتاب‏‌های داستان‏‌های “شادی در زندگی‏ شما” درباره احساس مسئولیت و سرزنش دیگران، جملات پرمفهومی را بیان کرده است:

“اگر شخصی نخواهد مسئولیت کاری که انجام داده است را برعهده بگیرد، ممکن است تلاش کند تا دیگران را سرزنش کند. وقتی شما کار اشتباهی انجام نداده‌‏اید، سرزنش‏‌های آن‏‌ها را قبول نکنید. یا سعی نکنید که شما شرایط را اصلاح کنید. آن‏ها باید یاد بگیرند، اگر نتیجه متفاوتی می‌‏خواهند، باید انتخاب‏‌های متفاوتی داشته باشند. اگر شما شرایط را برای آن‏ها اصلاح کنید، آن‏ها را از یاد گرفتن اینکه باید مسئولیت کارهایی که انجام می‏‌دهند را برعهده بگیرند، محروم خواهید کرد. ممکن است در شرایط متفاوتی در آینده اشتباهات‏شان را تکرار کنند. آنگاه شما یا جزء اولین کسانی هستید که آن‏ها را سرزنش می‌کنید؛ یا سعی می‏‌کنید که شرایط را برایشان دوباره اصلاح کنید. زیرا آنها قبلاً هم این اشتباه را داشته‏‌اند. این کار یک چرخه مخرب ایجاد می‏‌کند و تنها زمانی این چرخه متوقف می‏‌شود که شما آن را متوقف کنید.”

,...

و... این مقاله ادامه دارد...

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ادمین سایت

ایده‌ های کسب و کار اینترنتی در ایران و کاملا قابل پیاده سازی

ایده‌ های کسب و کار اینترنتی در ایران و کاملا قابل پیاده سازی

حتما بخوانید:

ایده‌ های کسب و کار اینترنتی اجرا نشده در ایران

اگر به فکر راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی هستید، خوب است، به دنبال ایده‌های نابی باشید که در ایران هنوز پیاده سازی نشده اند. ما در این مقاله شما را با ایده‌ های کسب و کار اینترنتی اجرا نشده در ایران آشنا می‌کنیم. ناب بودن ایده‌ها باعث می‌شود چشم انداز کاری شما امیدوارانه‌تر باشد. ایده‌های زیر یا کاملا نو بوده یا ایده‌هایی هستند که به خوبی در ایران پیاده سازی نشده‌اند و شما می‌توانید با پیاده سازی این کسب و کار اینترنتی در منزل به درآمد برسید.

 

1.سایت خشکشویی لباس

شما با یک هزینه کم می‌توانید ایده خوب راه اندازی سایت خشکشویی را عملی کنید. مخصوصا در شهر‌های شلوغ که مردم زمان کافی برای انجام کار‌های خانه نداشته و ترجیح می‌دهند در این ترافیک وقت خود را برای رفتن به خشکشویی تلف نکنند، راه اندازی سایت خشکشویی بسیار مورد استقبال قرار خواهد گرفت. برای این کار شما باید با خشکشویی‌های سطح شهر قرارداد بسته تا کاربران سایت بتوانند لباس‌های خود را به خشکشویی نزدیک محل زندگی‌اشان ارسال کنند و شما با پورسانتی که دریافت می‌کنید کسب و کار خود را گسترش داده و بهبود ببخشید.

 

2.فروش و کرایه لباس عروس 

انتخاب لباس عروس یکی از مهمترین دغدغه‌های دخترانی است که مراسم ازدواجشان نزدیک است. یک سایت حرفه‌ای که بتواند نمونه‌های متنوع لباس عروس با قیمت‌های آن‌ها را به نمایش گذاشته تا افراد بتوانند به خوبی آن‌ها را مقایسه کنند، بسیار مورد استقبال قرار خواهد گرفت. شما می‌توانید با مزون‌های مختلف در سطح شهر قرارداد بسته و نمونه کار‌های آن‌ها را در سایت خود به نمایش بگذارید. در کنار آن می‌توانید توضیحات مرتبط با لباس مناسب برای اشخاص با ویژگی‌های فیزیکی مختلف و تم‌های متفاوت مراسم را نیز ارائه کرده تا مشتریان بتوانند راحتتر انتخاب کنند. نکته مهم برای پیشرفت در این کار، توانایی بازاریابی و ارتباط برقرار کردن با مزون‌های لباس عروس است.

 

3.سایت سوپرایز

این روز‌ها جشن‌های سوپرایز یا ارسال هدایایی غافلگیر کننده بیشتر از قبل مد شده است. مردم دوست دارند به مناسبت‌های مختلف عزیزان خود را غافلگیر کنند، اما خیلی‌ها نمی‌دانند چطور این کار را انجام دهند یا فرصت کافی برا‌ی اجرای برنامه‌های خود را ندارند، پس یک سایت سوپرایز و برنامه ریزی بسیار کاربردی خواهد بود. شما باید یک سایت قوی طراحی کنید که بتواند گزینه‌های کاملی از انتخاب و ارسال هدیه‌های متنوع تا برنامه ریزی‌های خاص برای سنین مختلف را پوشش دهد.

 

4.ایده فروشگاه و هایپر مارکت اینترنتی

امروزه مردم ترجیح می‌دهند که خرید‌های خود را اینترنتی انجام دهند، اگر شما یک هایپرمارکت اینترنتی راه اندازی کنید و مایحتاج روزانه مردم را تامین کنید، سود بسیاری کسب خواهید کرد در عین اینکه به مشتریان کمک می‌کنید در وقت خود صرفه جویی کنند و مجبور نشوند در این ترافیک برای خرید از خانه خارج شوند. شما برای اجرا کردن این ایده فروشگاه اینترنتی نیاز به یک اپلیکیشن و سایت قوی و تیم کامل برای اداره کردن سوپر مارکت و پیک‌های مطمئن برای ارسال کالا‌ها دارید.

 

5.سایت مقایسه کالا و خدمات

وجود یک سایت که افراد بتوانند پیش از تصمیم گیری برای خرید کالا‌ها و استفاده از خدمات مختلف، آنها را با هم مقایسه کنند، بسیار جذاب خواهد بود. نکته‌ای که هنگام راه اندازی چنین سایتی باید در نظر بگیرید، سئوی سایت و حفظ اعتماد مخاطبان آن است. برای این کار باید کاربران سایت بتوانند نظرات مثبت و منفی خود را ثبت کرده و با هم در زمینه خرید محصولات مشورت کنند.

 

6.وب سایت نمایش و فروش عکس

این روز‌ها و با رونق گرفتن شبکه‌های اجتماعی عکاسی بیش از گذشته مورد توجه و علاقه افراد قرار گرفته است. یک سایت فروش عکس می‌تواند مکانی باشد تا عکاسان حرفه‌ای و آماتور آثار خود را برای نمایش و فروش ارائه دهند. در فروشگاه اینترنتی شما این عکس‌ها دسته بندی شده و به علاقه‌مندان فروخته می‌شود. حتی می‌توانید خودتان عکاسی کرده و عکس‌هایتان را به فروش برسانید. برای آشنایی با چنین سایت‌هایی می‌توانید سری به سایت شاتر استوک بزنید و با ایده فروشگاه اینترنتی عکس بیشتر آشنا شوید. 

 

7.راه اندازی سایت آموزش استارتاپ‌ها

وقتی عده‌ای می‌خواهند وارد تجارت الکترونیک شوند برای موفق شدن لازم است تا قدم‌های خود را محکم بردارند. چرا که انجام چنین فعالیت‌هایی بدون تخصص و اطلاعات لازم به شکست منجر خواهد شد. راه اندازی سایت‌های آموزشی در این زمینه که موضوعات مهم را به افراد آموزش دهد، کاربردی و مفید خواهد بود. نکته‌ای که باید در این زمینه به آن توجه کنید این است که برای راه اندازی چنین سایتی خود شما باید مطالعات کافی در این زمینه داشته باشید تا بتوانید آموزش‌های جامع داده و به سوالات کاربران پاسخ دهید. شما می‌توانید یک سری دوره‌های آموزشی آنلاین به فروش برسانید. همچنین می‌توانید کمک کنید تا افراد یک استارتاپ راه اندازی کنند و یا در این زمینه به آن‌ها مشاوره دهید.

 

8.سایت فروش صنایع دستی

افراد هنرمندی هستند که در خانه صنایع دستی زیبا و خاصی تولید می‌کنند، ولی فروشگاهی برای ارائه آن‌ها ندارند. شما می‌توانید با راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی برای فروش این صنایع دستی یک کسب و کار اینترنتی خوش آتیه راه اندازی کرده و پل ارتباطی باشید بین تولید کنندگان و مشتریان هنر‌های دستی. چه بهتر که خودتان نیز بتوانید آثار هنری و صنایع دستی تولید کرده و با این کسب و کار اینترنتی در منزل آنها را آنلاین بفروشید. لازم است شما بر روی تبلیغات و سئو سایت خود کار کنید تا بتوانید سایت خود را به تولیدکنندگان و خریداران معرفی کنید.

 

9.فروش محصولات ثابت به افراد ثابت

یکی دیگر از ایده‌ های کسب و کار اینترنتی اجرا نشده در ایران ایده فروشگاه اینترنتی محصولات ثابت است. خیلی از مردم یک سری از اجناس ثابت را در فاصله‌های زمانی مشخص خریداری می‌کنند برای مثال محصولات بهداشتی. شرکتی که بتواند به این افراد، محصولات و خدمات ثابتی را ارائه کند، می‌تواند یک کسب و کار اینترنتی با ایده‌ای نو راه بیاندازد. شما می‌توانید یک سایت در این زمینه طراحی کرده و شروع کنید چنین خدماتی را در منطقه خاصی ارائه دهید و کم کم حوزه جغرافیایی فعالیت خود را گسترش دهید. برای کسب سود از این راه نیاز به تلاش و صبر بیشتری دارید، اما به نتیجه خوبی خواهید رسید

 

 

10.سایت اجاره اتومبیل

شما می‌توانید با کمی فراست و هوشمندی بدون سرمایه زیاد با راه انداختن یا سایت اجاره ماشین سود خوبی کسب کنید. افرادی هستند که اتومبیلشان بیشتر روز‌های هفته بی استفاده در پارکینگ خانه است و از طرف دیگر کسانی هستند که تنها مدت کوتاهی به خودرو احتیاج دارند، این دو گروه از افراد می‌توانند از طریق سایت شما با هم مرتبط شوند. می‌توانید کار خود را از یک منطقه کوچک شروع کرده و کم کم آن را گسترش دهید. شما ماشین‌های افرادی که تمایل دارند خودروی خود را کرایه دهند را به متقاضیان، کرایه می‌دهید و پورسانت دریافت می‌کنید.

 

11.سایت برای کودکان 

وب فارسی خیلی کم به مخاطبان کم سن و سال خود پرداخته است. ایجاد یک سایت برای کودکان و در مورد کودکان، از نیاز‌های جامعه است. شما اگر بتوانید یک تیم متخصص و فعال در مورد کودکان را گرد هم آورید، گزینه‌های بسیاری برای کسب و کار اینترنتی پیش رویتان است از معرفی مراکز مشاوره و ارائه مطالب آموزشی گرفته تا فروش آنلاین اسباب بازی، کتاب کودکان و.... در این میان داشتن خلاقیت و اطلاعات در مورد کودکان بسیار مهم است.

 

12.فروشگاه اینترنتی گل و گیاه

گل و گیاه در زندگی مردم کاربرد های متفاوتی دارد، از تزئین مراسمات گرفته تا هدیه در مناسبت های خاص. همین امر می تواند یک دلیل خوب برای ایجاد فروشگاه اینترنتی گل باشد. علاوه براین افرادی که در خارج از کشور زندگی می کنند یکی از مشتری های ثابت اینگونه فروشگاه ها میشوند. بنابراین شما می توانید با ایجاد یک وب سایت فروشگاهی و سپس بازاریابی با گل فروش های معتبر سطح کشور، یک کسب و کار آنلاین پرسود، کم رقیب و نو را ایجاد کنید.

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ادمین سایت

کرش دیتابیس و آموزش تعمیر دیتابیس در سی پنل

کرش دیتابیس و آموزش تعمیر دیتابیس در سی پنل

کرش دیتابیس و آموزش تعمیر دیتابیس در سی پنل

کرش دیتابیس : چطور میشه که دیتابیس کرش میکنه ؟

یکی از دلایل مهم کرش دیتابیس فشار به رم هست که باعث کرش میشه و سایت شما به کلی خراب میشه 

اما بعضی وقتا کرش یه بلای بدتری سرمون میاره اون چیه ؟

بعضی وقتا سایتمون یه کرش کوچولو میکنه سایت زنده هست کار میکنه اما دیگه سیستم های بکاپ گیری نمیتونن از دیتابیس به درستی بکاپ بگیرن و کلیه بکاپ ها خراب گرفته میشه و ممکنه یه هو بعد 1 ماه سایت بخوابه و توی این یک ماهم کلیه بکاپ ها خراب باشه و میشه گفت سایت عملا دیگه مرده اگرم تیکت بزنید شرکت هاستینگ قبول نمیکنه میگه دیتابیس شما کرش کرده بود 

خوب برای اینکه این اتفاق پیش نیاد مدام باید سایت رو آنالیز کنید بهینه کنید و رم رو چک کنید 

دقت کنید همیشه بکاپ دستی بگیرید و سالم بودن بکاپ مطمئن بشید برای اینکه بفهمید سالم هست یکبار همون بکاپ رو بازگردانی کنید ببنید سالم برمیگرده یا نه 

توی این مدت سایت های زیادی دیدیم که روی کرش دیتابیس  حتی زحمت سه سالشون نابود شد خیلی هاشون تونستیم بازسازی کنیم اما بعضی ها نه کلا جدول های پست رو نداشت  

کرش دیتابیس بدتر از هک شدن سایت است.

آموزش تعمیر دیتابیس در سی پنل

 

آموزش تعمیر دیتابیس در سی پنل

آموزش تعمیر دیتابیس در سی پنل Repair database

برای تعمیر دیتابیس در سی پنل ابتدا به کنترل پنل وارد شده و به Cpanel وارد شوید و به MySQL Databases بروید.

در بخش Modify Databases، دیتا بیس مورد نظر را انتخاب نمایید و روی گزینه Repair DB کلیک کنید.
اگر دیتا بیس شما قابلیت Repair داشته باشد، می‌توانید لیستی از جداول تعمیر در پایگاه داده را مشاهده نمایید.
اگر دیتا بیس شما قابلیت Repair نداشته باشد، شما با خطای زیر مواجه می‌شوید:
The storage engine for the table doesn’t support repair

روش دیگر تعمیر دیتابیس با استفاده از phpMyAdmin است، ابتدا وارد phpMyAdmin خود شوید و دیتابیس که می‌خواهید تعمیر نماید را انتخاب کنید.
لیست تمام جدول پایگاه داده را ظاهر خواهد شد. تیک جدولی که می‌خواهید تعمیر شود را انتخاب کنید و یا با کلیک روی Check All تمام جداول را انتخاب کنید.
روی گزینه With selected: کلیک کنید و Repair table را انتخاب نمایید، با این روش جداول انتخابی تعمیر می‌شوند.

 

برای اطلاعات بیشتر : کلیک کنید

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ادمین سایت

داده های Autoloaded چیست(وردپرس)

داده های Autoloaded چیست(وردپرس)

داده های Autoloaded

داده های Autoloaded چیست و چی کار میکنه ؟ 

درون دیتابیس وردپرس یه جدول هست به اسم   wp_options 
این جدول تنظیمات قالب و افزونه و داده های موقت رو درونش ذخیره میکنه و اگر بهینه نباشه سرعت سایت به شدت میاد پایین و یکی از دلایل کاهش سرعت سایت به این جدول برمیگرده 

این جدول چهار فیلد داره یکی از فیلد هاش Autoloaded  هست این جدول دارای دو پارامتر yes و no هست اگر پارامتر yes باشه یعنی افزونه در تمامی صفحات اجرا بشه و بعد از پاک کردن افزونه اطلاعاتش بمونه 

حالا اگر تعداد پارامتر های yes زیاد باشه و بیشتر 800 کیلوبایت باشه سرعت سایت به شدت میاد پایین و همش به خاطر افزونه و قالب های نا استاندارد هست  حتی بعضی از افزونه های پر فروشم  اینو رعایت نکردن

و باید بدید متخصص براتون به وسیله دیتابیس حلش کنه و برطرف بشه اگر حجمش از 5 مگ بیشتر باشه سایت شما در مرحله نابودی قرار داره 

این مقاله خارجی میتونه بهتون کمک کنه : کلیک کنید ...

 

برای اطلاعات بیشتر : کلیک کنید

 

منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ادمین سایت

بررسی سریع شیائومی نوت ۸ پرو

بررسی سریع شیائومی ردمی نوت ۸ پرو

نوت ۸ پرو در واقع نسخه‌ی پیشرفته‌ترِ ردمی نوت ۸، ردمی نوت ۷ و حتی ردمی ۷ است. مهم‌ترین پیشرفت این گوشی نسبت به سری‌ها پیشین را می‌توانم کم‌حاشیه‌شدن گوشی بدانم. در نمای روبه‌رو به‌خوبی طراحان ردمی حاشیه‌ها را حذف کرده‌اند، اما همچنان همچون سری‌های پیشین از ناچ برای جا دادن دوربین سلفی استفاده شده‌است.

بررسی شیائومی نوت ۸ پرو

وزن گوشی زیاد است و از همان ابتدا که گوشی را در دست می‌گیرد این قضیه را حس می‌کنید، اما احتمالاً نوت ۸ پرو آنقدر از لحاظ ظاهری زیباست و آنقدر در درون قابلیت‌های متعدد دارد که می‌توانید از وزن ۲۰۰ گرمی آن بگذرید.

نسبت صفحه‌نمایش به بدنه ۸۵ درصد است که قطعاً برای گوشی میان‌رده‌ای همچون ردمی نوت ۸ پرو رقم بسیار خوبی محسوب می‌شود. این نسبت بالا را می‌توانید از همان نگاه نخست به قسمت جلویی دستگاه متوجه شوید. پنل دستگاه از نوع شیشه است و متأسفانه بسیار لغزنده است، از همین رو پیشنهاد می‌کنم برای استفاده‌ای امن‌تر از گوشی یا از قاب خود گوشی استفاده کنید یا قابی حرفه‌ای برای آن بخرید.

بررسی سریع شیائومی نوت ۸ پرو

دوربین‌ها به صورت عمودی به کار گرفته شده‌اند و سنسور اثر انگشت نیز در زیر آن‌ها قرار دارد.

 

نقد و بررسی ردمی نوت ۸ پرو دوربین این گوشی

فکر می‌کنم برای بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند امروزی، وضعیت دوربین از اهمیتی بیشتر نسبت به سایر مشخصات گوشی برخوردار است و بنابراین بد نیست که قبل از پرداختن به باتری، سخت‌افزار، نرم‌افزار و سایر مشخصات ردمی نوت ۸ پرو ابتدا به دوربین آن بپردازم. چنان‌که در تصویر می‌بینید، از دوربین چهارگانه برای این گوشی استفاده شده‌است و همانطور که در بالا هم اشاره کردم، سه دوربینِ آن در یک خط عمودی قرار گرفته‌اند و یک دوربین دیگر در کنار فلش و به‌صورت مجزا به‌کار گرفته شده‌است.

از سنسور ۶۴ مگاپیکسلی ISOCELL Bright GW1 سامسونگ برای دوربین اصلی این گوشی استفاده شده‌است. البته از همان ابتدا اگر دوربین گوشی را باز کنید و به‌دنبال عکس‌گرفتن باشید، عکسی نه با رزولوشن ۶۴ مگاپیکسل بلکه با ۱۶ مگاپیکسل ثبت خواهید کرد. برای ثبت عکس ۶۴ مگاپیکسلی باید در منوی دوربین به‌دنبال گزینه‌ی عکس ۶۴ مگاپیکسلی باشید. دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی ردمی نوت ۸ پرو از دریچه دیافراگم f/1.8 برخوردار است که البته برای میان‌رده‌ای اقتصادی با قیمت حدود ۲۰۰ دلار راضی‌کننده است. دوربین دوم از نوع اولتراواید و با لنز ۸ مگاپیکسلی‌ست. دو دوربین دیگر هر دو ۲ مگاپیکسلی اند و یکی برای عکاسی ماکرو و دیگری برای تشخیص عمق است.

 

نقد و بررسی دوربین ردمی نوت ۸ پرو  (سخت افزار)

گوشی‌های ردمی نوت ۷ پرو، ردمی نوت ۹ پرو و ردمی نوت ۱۰ پرو همه از تراشه‌های میان‌رده‌ی کوالکام بهره‌مند شده‌اند، اما برخلاف آن‌ها در ردمی نوت ۸ پرو از تراشه‌ی مدیاتک استفاده شده‌است. تراشه‌ی مدیاتک از نوع Helio G90T است و انصافاً برخلاف ذهنیت منفی‌ای که در مورد تراشه‌های مدیاتک وجود دارد، این تراشه‌ کارش را به‌خوبی انجام می‌دهد. البته در کنار این تراشه از رم ۶ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایتی استفاده شده‌است. یک نسخه‌ی دیگر هم وجود دارد که حافظه‌داخلی‌اش ۱۲۸ گیگابایت است و طبیعتاً قیمتی بیشتر از نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی دارد. پردازنده‌ی گرافیکی هم Mali G76 MC4 است.

آسفالت ۹، پابجی و کال‌آودیوتی را هر سه روی گوشی ردمی نوت ۸ پرو نصب کردیم و هر سه در بالاترین کیفیت و با بدون هیچ لگی اجرا شدند. بنچمارک‌ها نیز نشان می‌دهند که پردازنده‌ی ۸ هسته‌ایِ ردمی نوت ۸ پرو حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

نتیجه : دوربین و صفحه‌نمایش گوشی در حد متوسط هستند، باتری راضی‌کننده است و سخت‌افزار به‌خوبی رقبا را کنار می‌زند و بنابراین می‌توان شاخص‌ترین ویژگی شیائومی ردمی نوت ۸ پرو را سخت‎افزار قوی آن معرفی کرد. کسانی که به‎دنبال خرید گوشی میان‌رده برای اجرای بازی‌های سنگین هستند قطعاً باید حسابی ویژه روی ردمی نوت ۸ پرو باز کنند، خصوصاً به‌سبب آن‌که از سیستم خنک‌کننده‌ی بخار در گوشی استفاده شده‌است و بنابراین حتی پس از چند ساعت بازی نیز به‌هیچ‌عنوان خبری از داغ‌شدن گوشی نیست.

 

بررسی شیائومی نوت ۸ پرو

بررسی سریع شیائومی نوت ۸ پرو

بررسی سریع شیائومی نوت ۸ پرو

بررسی سریع شیائومی نوت ۸ پرو

بررسی سریع شیائومی نوت ۸ پرو

 

برای اطلاعات بیشتر : کلیک کنید

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ادمین سایت

بهترین زبان ‌های برنامه نویسی تحت وب

بهترین زبان ‌ها و شرکت های برنامه نویسی تحت وب از نظر جهانی و نظر شخصی بنده، خیلی از پیام های دایرکت اینستاگرامی پیچ مشاوره ما در خصوص این بود که دوستان نمیدانند چه زبانی رو انتخاب کنن برای شروع برنامه نویسی وب همونطور که میدونید زبان های زیادی داریم و همچین شرکت های زیادی ازاین روی من تصمیم گرفتم جهت افزایش آگاهی دوستان و راهنمای شما عزیزان یک پستی را در سایت منتشر کنم که در این پست به بهترین زبان ‌های برنامه نویسی تحت وب و شرکتهای آن میپردازم. پس همراه من باشید.

ممکن است زبانی برای برخی از پروژه‌ها مناسب باشد اما برای برخی دیگر نتوان از آن‌ها استفاده کرد. پس باید برای انتخاب بهترین زبان پروژه را در نظر بگیریم. در نهایت باید بهترین زبان را متناسب با پروژه انتخاب کنیم.

پروژه‌های تحت

پروژه‌های تحت وب معمولا از دو قسمت تشکیل می‌شوند. Front- end و back-end این دو قسمت هستند. front-end سمت کاربر است و back-end سمت سرور را تشکیل می‌دهد. برای طراحی ظاهری نیز از زبان‌های html ،css ،javascript و … استفاده می‌شود. به کدهایی که وظیفه پردازش و محاسبات و عملیات بر روی داده را دارند کد سمت سرور می‌گویند. کدهایی که که ظاهر گرافیکی را می‌سازند کدهای سمت کاربر هستند.


برای انتخاب بهترین زبان برنامه نویسی تحت وب باید چه نکاتی توجه کرد

  1. بهینه بودن زبان برای موتور جست و جو
  2. سادگی کاربری
  3. نحوه پشتیبانی
  4. تکنولوژی که قرار است از زبان برنامه نویسی در آن استفاده کرد.
  5. نوع پلت فرم
  6. سرعت اجرا
  7. میزان امنیت مورد نیاز
  8. کارایی و عملکرد
  9. و ….

انواع زبان‌های برنامه نویسی تحت وب

در لیست زیر تعدادی از برترین زبان های برنامه نویسی که در وب مورد استفاده قرار می گیرند را لیست کردم و در ادامه مورد ارزیابی قرار دادم. اگر شما برای آموزش نیاز به انتخاب زبان برنامه نویسی تحت وب دارید، خواندن ادامه مقاله کمک بسیاری در انتخاب زبان برنامه نویسی شما می کند.

  • زبان برنامه نویسی Python
  • زبان برنامه نویسی Ruby
  • زبان برنامه نویسی Php
  • زبان برنامه نویسی java
  • زبان برنامه نویسی javascript
  • زبان برنامه نویسی C#
  • زبان برنامه نویسی asp.net
  • زبان برنامه نویسی Rust

 

زبان برنامه نویسی Python

این زبان یک نوع زبان مفسری و متن باز است که در سال 1991 ایجاد شده است. برخی افراد به دلیل ساده شدن برنامه نویسی توسط این زبان آن را بهترین زبان برنامه نویسی می‌دانند. زبان پایتون شی گرا است. از این زبان برای توسعه وب سایت، تحلیل داده، نوشتن برنامه دسکتاپ و حتی یادگیری ماشین استفاده می‌شود. پایتون کتابخانه‌های زیادی دارد. که این امر سبب کاهش تعداد خط کدهای برنامه خواهد شد. از این زبان در موتور جست و جوی گوگل و پایگاه داده‌های بزرگ استفاده شده است. از معایب زبان پایتون سرعت پایین اجرای کدهای آن است. علت کندی اجرای این کدها مفسری بودن و پویایی ذاتی زبان پایتون است. از لحاظ سرعت اجرا تقریبا این زبان همچون زبان جاوا عمل می‌کند. زبان پایتون در حال حاضر در بین ده زبان برتر دنیا جای دارد. زبان پایتون قابل فهم است. به شکلی که اگر زبان انگلیسی خوبی داشته باشید به راحتی می‌توانید آن را درک کنید. کاربردهای گسترده پایتون در علم و داده موجب شده تا این زبان به یک انتخاب عالی برای کاربردهای آکادمیک تبدیل گردد.

 

زبان برنامه نویسی Ruby

یک زبان برنامه نویسی متن باز، شی گرا و پویا است. کاربرد مهم این زبان توسعه وب است. قابل کار کردن در بیشتر پلتفرم‌ها بوده و در سال 1990 در ژاپن طراحی و ابداع گشته است. توییتر هم یکی از وب سایت‌هایی است که با زبان روبی توسعه یافته است. روبی یک فریم ورک منبع باز و رایگان می باشد. 

 

زبان برنامه نویسی Php

این زبان اسکریپتی و متن باز ساختاری مانند زبان C داشته و برای طراحی برنامه‌های تحت وب مورد استفاده قرار می‌گیرد. زبان php بر روی پلتفرم‌هایی مانند ویندوز، لینوکس و مکینتاش قابل اجرا است. سرعت اجرای کدهای php نسبتا بالا است. علاوه بر این می‌توان آن را به راحتی یاد گرفت. چرا که منابع و مقالات آموزشی بسیاری در رابطه با زبان php موجود است. فیسبوک و ویکی پدیا از جمله سایت‌های معروفی هستند که از زبان برنامه نویسی php استفاده کرده‌اند.

 

زبان برنامه نویسی java

جاوا یک زبان برنامه نویسی محبوب است که در کامپیوترهای مختلف و سخت افزارهای متفاوت می‌توان آن را اجرا کرد. این زبان شبیه زبان C++ عمل کرده و برای نوشتن انواع برنامه‌های تحت وب، موبایل، دسکتاپ، سیستم‌های تعبیه، ربات و حتی برنامه‌های پیچیده‌تر کاربرد دارد. بیش از 20 سال است که این زبان در دنیای کامپیوتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. علت محبوبیت آن این است که می‌توان آن را یک بار نوشت و در هرجا که می‌خواهید از آن استفاده کنید. به طور کل این زبان با پلتفرم‌های زیادی سازگار است. حتی از این زبان می‌توان برای توسعه اپلیکیشن‌های اندروید استفاده نمود.

 

زبان برنامه نویسی javascript

اگر یک توسعه دهنده نرم افزار باشید غیر ممکن است که از جاوا اسکریپت استفاده نکرده باشید. در این زبان از کتابخانه و فریم ورک‌هایی استفاده شده که برای ساده سازی javascript مورد استفاده قرار می‌گیرند. Css، HTML در کنار javascript برای گسترش front end استفاده می‌شوند.

 

زبان برنامه نویسی C#

سی شارپ زبانی از خانواده C است. این زبان شی گرا برای پروژه‌های اقتصادی بزرگ با پلتفرم‌های ویندوز، اندروید، وب و ios و …  استفاده می‌شود. بیشترین استفاده از این زبان انجام پروژه‌های تحت ویندوز است. برای برنامه نویسی تحت وب باید زبان C# در کنار asp.net مورد استفاده قرار بگیرد.

 

زبان برنامه نویسی asp.net

 

برخی افراد بر این باورند که asp.net زبان برنامه نویسی نیست بلکه چهارچوبی برای توسعه وب با زبان سی شارپ است. تا مدت‌ها پیش این زبان توسط لینوکس و یونیکس پشتیبانی نمی‌شد اما به مرور مایکروسافت این محدودیت‌ها را برطرف نمود. با asp.net می‌توان وب اپلیکیشن‌های بزرگ و پیچیده‌ای طراحی کرد که میزان ورودی آن‌ها زیاد است.

 

زبان برنامه نویسی Rust

قدمت زبان Rust نسبت به دیگر زبان‌های برنامه نویسی کمتر است. اما این به معنای بی ارزش بودن این زبان نیست. در سال 2018 طی تحقیقات بعمل آمده زبان Rust یکی از زبان‌های پرطرفدار بوده که همچنان عده زیادی از توسعه دهندگان خواهان استفاده از آن هستند. بیشترین تاکید این زبان بر روی سرعت و امنیت است. زبان Rust مانند زبان C  و C++ ابتدا سیستم‌های سطح پایین را هدف قرار می‌دهد.

 

اگر درمورد این زبان ها و راهنمای شروع یادگیری برنامه نویسی ، اطلاعات تکمیلی و دقیق تر خواستید به ما ایمیل بزنید یا از یک راه ارتباطی دیگر تا اطلاعات بیشتری در اختیارتون قرار بدم.

 

برای اطلاعات بیشتر :  کلیک کنید

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ادمین سایت